سپر دفاع موشکی آمریکا در برابر انبوه موشک‌های سپاه بی‌اثر است

    

http://snn.ir/pic/13910626083_2012260181e.jpg

 

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به سپر دفاع موشکی آمریکا در منطقه گفت: این سپرها در برابر انبوه موشک‌های سپاه بی‌اثر است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجو، سرلشکر جعفری امروز در نشست خبری در سالن همایش های صدا و سیما در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه المیادین لبنان مبنی بر اینکه برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که جنبش‌های مقاومت که تاکنون در سوریه دخالت نداشته‌اند ممکن است در برابر دخالت غربی‌ها وارد این مسئله شوند و نظر شما در این باره چیست،

گفت: اتحادی که پیش از این میان سوریه و لبنان وجود داشته با اتحاد میان ایران و سوریه و حتی لبنان متفاوت است و از طرفی نظام تصمیم‌گیری نیروهای حزب‌الله لبنان مستقل بوده و کمک به سوریه به خود آنها بستگی دارد.

  وی با اشاره به حضور چندین ساله نیروهای سوریه در لبنان برای دفاع از این کشور در برابر تهدیدات اسرائیل افزود: طبیعی است اگر دولت و مجلس لبنان مجوز بدهند نیروهای مقاومت در این کشور به کمک سوریه می‌روند ولی ایران دخالتی در این مسئله ندارد البته بعید نیست که این اتفاق رخ دهد و حزب‌الله به کمک سوریه برود.


جعفری ادامه داد: البته برآورد ما این است که نیازی به دخالت نیروهای مقاومت نیست چون هم‌اکنون نیروهای مردمی سوریه سازماندهی شده و در حال دفاع از هجمه غربی‌ها نسبت به این کشور هستند.


فرمانده کل سپاه پاسداران در پاسخ به این سوال که برخی شایعه کردند که هواپیمای سرنگون شده ترکیه توسط سوریه با سلاح‌ ارسالی ایران سرنگون شده است، گفت: این هواپیما با سلاح ایرانی سرنگون نشده بلکه فکر می‌کنم این هواپیما با تجهیزات روسی مورد هدف قرار گرفته است.


وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به اختلافات موجود میان رژیم صهیونیستی و آمریکا بر سر حمله به ایران آیا احتمال حمله خودسرانه این رژیم به ایران را می‌دهید یا خیر، تصریح کرد: رژیم اسرائیل هم‌اکنون موجودیت خود را در مخاطره می‌بیند و هرگونه تلاشی می کند تا ماهیت خود را که با قتل و خونریزی گره خورده با تهدید حفظ کند.


جعفری با بیان اینکه بعید است رژیم اسرائیل بدون اجازه آمریکا دست به حمله به ایران بزند، اضافه کرد: این رژیم می‌داند توان چنین حمله‌ای را ندارد و فناوری هسته‌ای ما نیز از امنیت قابل قبولی برخوردار بوده و ضربه چندانی نمی‌خورد.  

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: در صورت رخ دادن چنین حادثه‌ای اگر سازمان‌های بین‌المللی نتوانند از آن پیشگیری کنند مطمئنا تعهدات ایران نیز تغییر خواهد کرد؛ ولی در مجموع رژیم اسرائیل کوچک‌تر از آن است که بخواهد به تنهایی به ایران حمله کند مگر اینکه دچار جنون بشود.


وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر آخرین دستاوردها و تخلیه اطلاعاتی بهپاد آمریکایی ساقط شده توسط ایران گفت: اطلاعاتی که در این بهپاد بوده تخلیه شده و مدارک و مستنداتی از جاسوسی این بهپاد از اماکن و اهداف خاص در ایران به دست آمده که در موعود مقرر و بر اساس مصلحت اعلام می‌شود.


جعفری در پاسخ به سوال خبرنگار فاینشنال تایمز مبنی بر اینکه پاسخ ایران به حمله نظامی رژیم صهیونیستی به چه نحوی خواهد بود، تصریح کرد: پاسخ ما به حمله این رژیم روشن است و در صورت حمله چیزی از این رژیم باقی نمی‌ماند.


فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: با توجه به وسعت کم این رژیم جعلی در برابر موشک‌های ایران بعید می‌دانم جای سالمی برای آنها باقی بماند.


وی در پاسخ به این سوال که توانمندی‌های خود را در برابر توان نظامی آمریکا در منطقه چه می‌بینید، اظهار داشت: توانمندی آنان برابر ما روشن بوده اما آسیب‌پذیری‌های آنان بیشتر است.

 

  جعفری با بیان اینکه وسعت و جغرافیای طبیعی ایران به هیچ وجه امکان حمله گسترده آمریکا به ایران را نمی‌دهد، ادامه داد: خود آمریکایی‌ها می‌دانند حمله گسترده به ایران نتیجه‌ای جز شکست در پی ندارد.

  فرمانده کل سپاه پاسداران اثرات حملات محدود به ایران را با توجه به توان موشکی و پدافندی نیروهای دفاعی ایران بسیار ناچیز خواند و افزود: ولی پاسخی که می‌توانیم به آنها بدهیم آسیب بالایی را برای آنها به همراه دارد.  

وی با اشاره به ناکارآمدی سپرهای دفاع موشکی آمریکا در منطقه ادامه داد: بر اساس اطلاعات ما سپرهای دفاعی دشمن نیز فقط در برابر چند موشک موثر بوده و در برابر انبوه موشک‌ها نتیجه‌ای ندارد.


جعفری مسئله تنگه هرمز و بسته شدن آن را موضوعی دانست که در صورت حمله و وقوع جنگی در منطقه علیه ایران مطرح می‌شود و بیان داشت: این مسئله تحلیل خود کارشناسان غربی و برآورد آنهاست؛ نمی‌شود جنگی در منطقه رخ بدهد و تنگه هرمز امن باشد این سیاستی است که از سوی ایران اعلام شده است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

 

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد