در چند سال گذشته و پس از ظهور وب ۲ ، شبکههای اجتماعی رشد بسیار زیادی در اینترنت داشتهاند و کاربران معمولا در حداقل یک شبکه اجتماعی عضویت دارند. این گونه مکانها معمولا برای ارتباط با دوستان، به اشتراگ گذاری اطلاعات مانند عکس، ویدئو، متن و … کارهای گروهی و بسیاری موارد دیگر استفاده میشوند. هر چند اخیرا با تلاش وبلاگ نویسان انقلاب اسلامی چندین شبکه اجتماعی با رویکرد ارزشی بوجود آمده است ، اما گرافیک نه چندان قوی، عدم تبلیغات مناسب ، برنامه ریزی نامناسب و ناآشنایی بسیاری از نیروهای موثر ارزشی با این فضا ، این سایت ها را در رقابت با شبکه های اجتماعی چون تویتر و فیس بوک که از پشتیبانی مالی دولت آمریکا بهره می برند ، ناموفق ساخته است. با اینحال شبکه های اجتماعی خوش ساختی هم ایجاد شده اند که با کمی توجه و اطلاع رسانی مناسب می توانند در جذب مخاطب موثر عمل کنند.
مطلبی که در ادامه آمده است به معرفی برخی از این شبکه های ایرانی و عیر ایرانی می پردازد.
بقیه در ادامه مطلب